четвъртък, 12 юни 2014 г.

Първокласник опитал да удуши свой съученик, други пък често раздавали ритници и юмруци в клас

Първокласник опитал да удуши свой съученик, други пък често раздавали ритници и юмруци в клас, сочи доклад на РИО Велико Търново след направена анкета с учители относно агресията в училищата. Агресивното поведение на учениците, което са наблюдавали учителите през учебната 2013/2014 година са меко казано сряскащи. Повечето от тях описват сцени на бой с ритници и юмруци, съпроводени с истерични крясъци, агресивно поведение на родители към преподавателите, тормоз на ученици за удоволствие и назидание, агресивно поведение на ученици срещу техен съученик, за това, че има лоша хигиена и неугледен външен вид, опит на ученик в първи клас да удуши свой съученик, размяна на обидни думи и саморазправа, повишаване на тон срещу учители и жаргонни думи. Анкетата е проведена от експерти на РИО Велико Търново сред учители от 9 учебни заведения на територията на Великотърновска област. Тя касае нивата на агресия в училище и състоянието на интегрираното обучение. Проучването е направено сред 188 учители, от които 132-ма са класни ръководители. На въпроса „Били ли сте свидетели на агресивни прояви между ученици?”, 81% от учителите са отговорили утвърдително. На въпроса „Какви видове агресивни прояви сте наблюдавали” резултатите са повече от обезпокоителни, защото 127 педагози са станали свидетели на телесна агресия, пише в доклада изготвен от Регионалния инспекторат по образованието. Спортните занимания и социално-психологическите тренинги са най-ефективните методи за преодоляването на агресията в училище, смятат учителите по въпроса, как да се намалят и ограничат подобни прояви в класните стаи. 57 на сто от препитаните смятат, че в случаите на агресия от огромно значение е ролята на училищния психолог, останалите залагат на разговорите, гледането на филми, индивидуалната работа с ученика и извънкласните дейности. Повечето учители смятат, че комуникацията на ученици с други, които са със специални образователни способности е добра, което е добър знак за осъществяването на интеграцията на деца със СОП. Телесната и вербалната агресия са забелязани и в анкетата сред ресурсните учители, която е съпътстваща в изследването. В нея са участвали 37 педагози от Ресурсния център за обучение на деца със СОП във Велико Търново. И тук за справяне с проблема на преден план изникват спортните занимания и психологическите тренинги. Повишаването на квалификацията за обучение на деца и ученици със специални образователни потребности е сред водещите отговори на въпроса свързан с това дали такава е нужна сред ресурсните учители. 23 пък от тях смятат, че не е изградена добра архитектурна среда за различните деца, става ясно още от изготвения доклад на РИО Велико Търново.

Няма коментари:

Публикуване на коментар