В началото на годината Седмицата на модата в Ню Йорк направи истинско показно за страстната връзка между модата и социалните медии, с впечатляваща активност във всички познати ни такива. Тази есен тенденцията на бързото разпространение се повтори с още по-голям размах.
Фейсбук страниците на всички представени в седмицата на модата марки се превърнаха в подиум сами по себе си. Там марките не просто рекламират своите шоута, предавани на живо, отново по социалните медии. Някои от тях, като Tadashi Shoji например, показаха именно там за първи път есенните тендеции от модната седмица и дори части от предстоящата колекция Пролет 2014. Официалната страница на Седмицата на модата - Ню Йорк пък следи промоциите на различните марки и предава на живо от всички събития от Седмицата.
Туитър, както и в началото на годината предостави на дизайнерите и марките възможността да коментират на живо случващото се по време на седмицата на модата. За да успее да достигне и надхвърли 671,028-те туита постнати само в САЩ през зимното издание на седмицата на модата, социалната медия отвори врати за нови средства за привличане на последователи. Milk Studios’ MADE Fashion Week, на пример, предлагат специална възможност за въпроси и отговори, свързани с дефилиращите в момента и предстоящите дизайнери. Някои дизайнери, вкл. Rebecca Minkoff, Oscar de la Renta, и Kenneth Cole интегрираха чрез Vine кратки видеота в своите Туитър постове. По този начин те успяха да приближат допълнително своите почитатели до тръпката на ревюто при неговата подготовка.
Както може да се предположи, Инстаграм си остана една от любимите медии на модата. Освен, че организаторите стимулираха фешънистите да следят събитието чрез публикуването на най-популярните снимки от събитието, за първа година изградиха интерактивни екрани, на които на място бяха визуализирани в реално време снимки публикувани в мрежата с хаш тагове #NYFW и #MBFW. Публикуването на снимки от събитието бе допълнително стимулирано от възможността те да бъдат приети в базата данни на Гети Имиджис или публикувани в акаунта на Седмицата на Модата на Ню Йорк Таймс /@NYTimesFashion/.
Пинтерест предприе изцяло различна стратегия. Медията, набираща популярност и в България, създадеспециален хъб за Седмицата на Модата в Ню Йорк. Така Пинтерест осигури на своите ползватели достъп до всички представени марки, а на дизайнерите още един канал, където да демонстрират уникалността на своите колекции. За да затвърди имиджа си на един от най иновативните канали, Пинтерест също осигури на последователите на хъба достъп до случващото се зад кулисите на грандиознито шоута.
Блогърската мрежа Тъмблър изуми с изцяло различен подход. Те изпратиха 20, живеещи в Ню Йорк блогъри на “стаж” при 20 дизайнери за 2 седмици преди събитието, за да се осигури по-задълбочен поглед на блогърите над работата на дизайнерите.
Не малко дизайнери и марки предават своите изяви на живо, по канали в YouTube, USTREAM, и livestream. Официалната страница на модата също предлага на своите почитатели излъчване на живо на всичко случващо се в мероприятието като ги радва и с интервюта с любими дизайнери, стилисти и модели
Апогеят на интегрирането на социалните медии и модата, остава обаче проектът на Нина Гарсия, редактор на списанието Мари Клер, който включва предаване на живо по всички социални медии на списанието, но не чрез стандартна камера, а чрез Гугъл Очила /Google Glass/. Очилата, предаваащи директно в мрежата, носени от актрисата предоставят на почитателите на модата една нова гледна точка върху седмицата на модата и им дават достъп до най-бляскавите събития от нея.
Снимки: Arthur Eisenberg
За автора на статията:
Цвета Калейнска – Tsvetta е стратег-социални мрежи към международната корпорация DB5. Живее и работи в САЩ. Сред най-големите клиенти, за които е работила са филмовото студио Парамаунт, Тойота, НАСКАР и Сони.
Цвета стана известна със своята кариера на фото-модел за благотворителност и спечелената международна награда Мис Диаспора моделс - Любимец на публиката през 2010.



Няма коментари:
Публикуване на коментар